ENBSeries v0.113 för TES Skyrim POSTING ENBSERIES BINARY FILES PÅ NEXUS SITES STRATSES FÖRBUDS Varning Denna version har en simpifierad solstråleffekt. Besök forum, det finns ett ämne om den här versionen. bFloatPointRenderTarget1 måste ställas in i SkyrimPrefs. ini-filen för att göra detta modarbete. Starta SkyrimLauncher. exe för att konfigurera dina videoalternativ igen. v0.112: Denna version liknar 0.103, men med ny skuggningseffekt, bugfix för parallax, optimering. Prestanda i den här versionen optimerad för ATI-videokort, men jag har inte hårdvara för testning, så inte säker på hur det fungerar på träning. Ställ inte in ForceFakeVideocardtrue i den här versionen, det är nu för buggfixering och kommer att tas bort senare. Parallax bugfix ska också fungera för ATI-användare (mod är här skyrim. nexusmodsdownloadsfile. phpid16919). Delvis ändrad kod för SSAO och Indirect Lighting-mix för bättre kvalitet, modifierad metod för att beräkna avståndsfaktorer för dessa effekter (FadeFogRangeDay, FadeFogRangeNight). Ändrade detaljerade inställningar för skuggkvalitet (-1 är extrem, 0 är hög, 1 är mitten, 2 är låg) för bättre detaljer. v0.110: Version liknar 0.103, men med ny skuggningseffekt, bugfix för parallax, optimering. Bästa prestanda med NVidia-kort tillfälligt, men ATI-användare kan också använda den här versionen, den har korrigeringar för buggar med 1.5.26.0 patch (set ForceFakeVideocardtrue). För NVidia-användare skapar inte den här versionen falsk videokort ENB, så du måste redetektera grafiska alternativ av spelstartaren om du tidigare använt modifieringen 0.103 eller tidigare version. v0.109: Test beta-version för NVidia-kort med stor optimering. v0.108: Förenklad version med många effekter borttagna, men prestanda är väldigt hög. v0.106: Optimerad kod för att göra det mindre cpu beroende. v0.103: Implementerad experimentell kod för injektor i stället för standart d3d9 wrapper. Det kan vara användbart för användare med Optimus bärbara datorer eller för dem som använder överläggningsverktyg som EVGA, Afterburn, D3D Overrider, XFire och andra. Grafiska ändringar går bara tillbaka till SSAO-koden från version 0.099 med liten uppdatering av indirekt ljusintensitet. v0.102: Tatsudoshi: Fasta få buggar, det mesta jobbet är gjort för att öka prestanda (inte alla ännu). Många buggar av tidigare version är fortfarande här, dåliga fixar dem senare. v0.101: Fasta buggar av tidigare version (åtminstone vad som ser). Tilläggskod för programmerbart externt skärpedjupseffekt (endast tillagt, men todo). Med ne enbeffectprepass. fx shader-fil kan du göra mer än bara skärpedjup, det körs före enbeffect. fx och arbetar med hdr-värden i multipassläge (upp till 8 pass). Ändrad standard av externa shaders, borttagen ScreenScaleY och ScreenSize ersatt av vektor med 4 värden. De flesta gamla effekter kommer inte att fungera, ersätt i dem ScreenScaleY med ScreenSize. z och float ScreenSize med float4 ScreenSize. Ökad blomkvalitet och borttagna parametrar med radie 1 och 2 för den. v0.100: Ta bort parametern CyclicConfigReading (den läser konfigurationsfilen var 5: e sekund), från och med nu hanteras detta genom att trycka på en knapp BACK (kan ändras KeyReadConfig). Tillagt nästan all kod från min patch AntiFREEZE TES Skyrim 0.096, inklusive de flesta parametrar. FPS-begränsare implementerad, fps-räknare. Skärmdumpinfångning är tillbaka, men annan nyckel tilldelad. SSAO-effekten har nu ytterligare lite version. Så här byter du inställningsparametern UseIndirectLightingfalse i enbseries. ini-filen och startar om spelet. Tilläggsvärden för att styra SSAO-avstånd i förhållande till dimmaavstånd. Natt och dag är separerade. Egenskaper för anpassning i enbseries. ini är slutförda, men de är delvis klämda av gränserna i enbeffect. fx, så om du vill kontrollera endast enbeffect. ini, ta bort gränskod i skuggning (eller vänta när det är svårt att skicka ny bildskärm). Tillagda parametrar för SubSurfaceScattering för att minska belysningen i skuggor för tecken och fula tunna linjer på dem (spelfel). Added parameter för kontroll av ljus från windows, men det påverkar vissa fx, till exempel frysa stavning. Lades till ShadowObjectsFix för att tillämpa skuggor från berg ordentligt. Olika buggfixar. SSAO arbetar med antialiasing. v0.099: Fast krasch på kvällen. Tillagt paletttextstöd (enbpalette. bmp, tga, png-filer). Ta bort kod för skärmdumpfångning. SSAO inaktiverad som standard, aktivera den i enbseries. ini, parameter AnvändAmbientOcclusiontrue och se till att antialiasing inte är aktiverat av spel eller drivrutiner. Ej testad med andra d3d9.dll-filer och de stöds inte nu. v0.098: Implementerad kod från AntiFREEZE patch för att fixa några spelbuggar och öka stabiliteten med denna mod. Tillagda parametrar för kontroll av miljö dimma. v0.097: Jag kommer att bli galen med att fixa spelbuggar för att få det att fungera med ENBSeries, officiella plåster förstör mina framsteg varje gång, så jag bestämde mig för att släppa ljusversionen. Kraschar av spelet 1.1 händer mycket ofta (åtminstone på min dator), de är inte interna modifieringsfel. Mjukvaran antialiasing (multisampling) stöds inte för tillfället, så att SSAO fungerar korrekt, inaktivera antialiasing (msaa). Optimering inte tillämpad, samma som i andra första versioner av ENBSeries, om du vill få högre framerate, stäng av SSAO eller minska kvaliteten på den. Spelet har några märkliga misstag som inte är fasta, till exempel i inredningsplatser direktljus aktiverat och applicerat från botten eller från sidan (sol, uh), så ökad intensitet är inte bra, bättre att minska alla andra värden tillsammans och öka övergripande ljusstyrka i efterbehandling shader enbeffect. fx. Användare, som redan har tweaked parametrar för GTA 4-versionen kommer inte ha mycket problem med den här. Ändra inte SubSurfaceScattering-parametrar, spelet har fel för karaktärer och dåligt åtgärdas när den senaste officiella plåstret släpps (ljus tunn linje på huden). upphovsrätt kopia 2007-2017 Boris VorontsovCFTC Bedrägeri Advisories Commodity Futures Trading Commission (CFTC) Office of Consumer Outreach och Securities Amp Exchange Commission Office of Investor Education och Advocacy utfärdar denna Investor Alert för att varna om bedrägliga system med binära alternativ och deras handelsplattformar . Dessa system innehåller enligt uppgift att vägra att kreditera kundkonton, förneka fondbidrag, identitetsstöld och manipulering av programvara för att generera förlorande affärer. Binära alternativ Binära alternativ skiljer sig från mer konventionella alternativ på betydande sätt. Ett binärt alternativ är en typ av optionsavtal där utbetalningen helt beror på resultatet av ett jano-förslag. Jano-förslaget avser typiskt huruvida priset på en viss tillgång som ligger till grund för det binära alternativet kommer att stiga över eller falla under en viss mängd. Till exempel kan yesno-förslaget kopplat till det binära alternativet vara något så enkelt som om aktiekursen för XYZ-bolaget kommer att vara över 9,36 per aktie klockan 2:30 på en viss dag, eller om priset på silver kommer att vara över 33,40 per uns vid 11:17 på en viss dag. När optionsinnehavaren förvärvar ett binärt alternativ, finns det inget ytterligare beslut för innehavaren om huruvida det binära alternativet ska utövas eller inte, eftersom binära alternativ ökar automatiskt. Till skillnad från andra typer av alternativ ger ett binärt alternativ inte innehavaren rätt att köpa eller sälja den underliggande tillgången. När det binära alternativet löper ut, får optionsinnehavaren antingen en förutbestämd summa pengar eller ingenting alls. Med tanke på struktur för hela eller ingenting utbetalning, kallas binära alternativ ibland som alternativ för alla eller alternativa alternativ. Binära Options Trading Platforms Några binära alternativ är noterade på registrerade börser eller handlas på en utsetts kontraktsmarknad som är föremål för tillsyn av USA: s tillsynsmyndigheter, t. ex. CFTC eller SEC, men det här är bara en del av binäroptionsmarknaden. Mycket av marknaden för binära optioner fungerar via Internetbaserade handelsplattformar som inte nödvändigtvis överensstämmer med gällande amerikanska regelverkskrav. Antalet internetbaserade handelsplattformar som erbjuder möjligheten att köpa och handla binära alternativ har ökat de senaste åren. Ökningen av antalet plattformar har resulterat i en ökning av antalet klagomål om bedrägliga marknadsföringssystem som inbegriper binära options trading plattformar. Vanligtvis kommer en binär alternativ Internetbaserad handelsplattform att be en kund att sätta in en summa pengar för att köpa ett binärt alternativsamtal eller sätta kontrakt. Till exempel kan en kund bli ombedd att betala 50 för ett binärt optionsavtal som lovar en 50-avkastning om aktiekursen för XYZ Company är över 5 per aktie när optionen löper ut. Om resultatet av jano-propositionen (i det här fallet att aktiekursen för XYZ Company ligger över 5 per aktie vid den angivna tiden) är nöjd och kunden har rätt att erhålla den utlovade avkastningen, sägs det binära alternativet utgå i pengarna. Om resultatet av jano-propositionen emellertid inte är uppfyllt, sägs det binära alternativet utgå ur pengarna och kunden kan förlora hela den deponerade summan. Det finns variationer av binära optionsavtal där ett binärt alternativ som löper ut ur pengarna kan bereda kunden att få återbetalning av en liten del av insättningen till exempel, men det är inte typiskt fallet. Faktum är att vissa binära alternativ Internetbaserade handelsplattformar kan överstiga den genomsnittliga avkastningen på investeringar genom att annonsera en högre genomsnittlig avkastning på investeringar än en kund borde förvänta sig med hänsyn till utbetalningsstrukturen. Till exempel, i exemplet ovan, antagande en 5050 chans att vinna, har utbetalningsstrukturen utformats på ett sådant sätt att den förväntade avkastningen på investeringen faktiskt är negativ. vilket resulterar i en nettoförlust för kunden. Detta beror på att konsekvensen om alternativet löper ut av pengarna (ungefär en 100 förlust) väger väsentligt utbetalningen om alternativet löper ut i pengarna (cirka 50 vinst). Med andra ord, i exemplet ovan kan en investerare förvänta sig att i genomsnitt förlora pengar. Investor Klagomål relaterade till bedrägliga binär options trading plattformar CFTC och SEC har fått många klagomål om bedrägeri i samband med webbplatser som erbjuder möjlighet att köpa eller handla binära alternativ via Internet-baserade handelsplattformar. Klagomålen faller i minst tre kategorier: vägran att kreditera kundkonton eller återbetala medel till kunder identitetsstöld och manipulering av programvara för att generera förlorande affärer. Den första kategorin av påstådd bedrägeri innebär att vissa Internetbaserade binäroptionshandelsplattformar vägrar att kreditera kundkonton eller återbetala medel efter att ha accepterat kundpengar. Dessa klagomål involverar vanligtvis kunder som har deponerat pengar i sina binära optioner handelskonto och som sedan uppmuntras av mäklare över telefon att sätta in ytterligare medel på kundkontot. När kunder senare försöker ta tillbaka sin ursprungliga insättning eller den avkastning de har blivit utlovade, upphäver handelsplattformarna kundernas återkallningsförfrågningar, vägrar att kreditera sina konton eller ignorera sina telefonsamtal och e-postmeddelanden. Den andra kategorin av påstådd bedrägeri innebär identitetsstöld. Exempelvis hävdar vissa klagomål att vissa internetbaserade binära alternativ handelsplattformar kan samla kundinformation, såsom kreditkorts - och körkortsl data för ospecificerade användningar. Om en binär alternativ Internetbaserad handelsplattform begär fotokopior av ditt kreditkort, körkort eller annan personlig information, lämna inte informationen. Den tredje kategorin av påstådd bedrägeri innebär att man manipulerar den binära alternativhandelsprogramvaran för att generera förlorande affärer. Dessa klagomål hävdade att de internetbaserade binäroptionshandelsplattformarna manipulerar handelsprogramvaran för att snedvrida binära alternativpriser och utbetalningar. Till exempel, när en kundhandel handlar, förlängs nedräkningen till utgången godtyckligt tills handeln blir en förlust. Oregistrerade Transaktioner, Operationer, Mäklare-Återförsäljare eller Handelsutbyten Otillåtna Optioner Transaktioner Förutom pågående bedräglig verksamhet kan många binära alternativ handelsplattformar fungera i strid med andra tillämpliga lagar och förordningar, inklusive vissa registrerings - och regelverkskrav från CFTC och SEC , såsom beskrivs nedan. Vissa registrerings - och regleringskrav för SEC Till exempel kan vissa binära alternativ vara värdepapper. Enligt lagen om federala värdepapper får ett bolag inte lovligt erbjuda eller sälja värdepapper såvida inte erbjudandet och försäljningen har registrerats hos SEC eller ett undantag från sådan registrering gäller. Om villkoren för ett binärt optionsavtal exempelvis ger en angiven avkastning baserat på priset på en företags värdepapper, är binär optionsavtalet en säkerhet och får inte erbjudas eller säljas utan registrering, såvida inte ett undantag från registrering är tillgängligt. Om det inte finns någon registrering eller ett undantag, skulle erbjudandet eller försäljningen av det binära alternativet till dig vara olagligt. Om någon av de produkter som erbjuds av binär options trading plattformar är säkerhetsbaserade swappar kommer ytterligare krav att gälla. Dessutom kan vissa binära alternativ handelsplattformar fungera som oregistrerade mäklare-återförsäljare. En person som bedriver verksamhet med att utföra värdepapperstransaktioner för andra s konton i USA måste allmänt registrera sig hos SEC som mäklare. Om en binär options trading plattform erbjuder att köpa eller sälja värdepapper, genomföra transaktioner i värdepapper, eller som erhåller transaktionsbaserad ersättning (till exempel provisioner), skulle det troligtvis vara registrerat hos SEC. för att avgöra om en viss handelsplattform är registrerad hos SEC som mäklare, besök FINRAs BrokerCheck. Vissa binära options trading plattformar kan också fungera som oregistrerade värdepappersutbyten. Detta skulle vara fallet om de matchade order i värdepapper från flera köpare och säljare med hjälp av etablerade icke-diskretionära metoder. Det finns emellertid fall där en registrerad mäklarehandlare med ett handelssystem eller plattform lagligen inte har någon skyldighet att anmäla sig som börs. Vissa registrerings - och regleringskrav för CFTC Det är olagligt för enheter att begära, acceptera erbjudanden, erbjuda eller gå in i affärsoptioner transaktioner (till exempel utländska valutor, metaller som guld och silver och jordbruksprodukter som vete eller majs) med amerikanska medborgare, såvida inte de alternativa transaktionerna utförs på en utpekad kontraktsmarknad, en befriad handelskarta eller en bona fide utrikeshandelsstyrelse eller genomförs med amerikanska kunder som har en nettovärde som överstiger 5 miljoner. För att se den senaste listan över börser som betecknas som kontraktsmarknader, kolla CFTC-webbplatsen. Det finns för närvarande bara tre utvalda kontraktsmarknader som erbjuder binära alternativ i USA: s Cantor Exchange LP Chicago Mercantile Exchange, Inc. och Nordamerika Derivatbörsen, Inc. Alla andra enheter som erbjuder binära alternativ som är handelsalternativstransaktioner gör det olagligt. Ytterligare enheter som begär eller accepterar order för råvarupaketransaktioner och accepterar bland annat pengar för att marginalisera, garantera eller säkra transaktionerna om råvaruoptioner måste registreras som Futures Commission Merchant. Entiteter som fungerar som motpart (det vill säga de tar den andra sidan av transaktionen från kunden i motsats till matchande order) för transaktioner med utländsk valutaoptioner för kunder med en nettovärde på mindre än 5 miljoner måste registreras som Retail Foreign Exchange Handlare. På grund av deras bristande efterlevnad av gällande lagar kan du, om du köper binära alternativ som erbjuds av personer eller enheter som inte är registrerade med eller omfattas av tillsyn av en amerikansk tillsynsmyndighet, inte ha full nytta av skyddet av de federala värdepapperen och varor lagar som har införts för att skydda investerare, eftersom vissa skyddsåtgärder och rättsmedel är tillgängliga endast i samband med registrerade erbjudanden. Dessutom kan enskilda investerare inte, i sig, kunna utöva några rättsmedel som är tillgängliga för oregistrerade erbjudanden. Slutord RememberMuch av den binära alternativmarknaden fungerar via internetbaserade handelsplattformar som inte nödvändigtvis uppfyller gällande amerikanska regelverkskrav och kan vara föremål för olaglig verksamhet. Investera inte i något som du inte förstår. Om du inte kan förklara investeringsmöjligheten med några ord och på ett förståeligt sätt kan du behöva ompröva den potentiella investeringen. Innan du investerar i binära alternativ bör du vidta följande försiktighetsåtgärder: 1. Kontrollera om binäroptionshandelsplattformen har registrerat erbjudandet och försäljningen av produkten med SEC. Registrering ger investerare tillgång till viktig information om villkoren för den produkt som erbjuds. Du kan använda EDGAR för att avgöra om en emittent har registrerat erbjudandet och försäljningen av en viss produkt med SEC. 2. Kontrollera om binäroptionshandelsplattformen själv är registrerad som byte. För att avgöra om plattformen är registrerad som börs kan du kolla SECs webbplats om utbyten. 3. Kontrollera om binäroptionshandelsplattformen är en utsedd kontraktsmarknad. För att avgöra om ett företag är en utpekad kontraktsmarknad kan du kolla CFTCs webbplats. Slutligen, innan du investerar, använd FINRAs BrokerCheck och National Futures Associations Background Affiliations Status Information Center (BASIC) för att kontrollera registreringsstatus och bakgrund för någon företags - eller finansiell professionell som du överväger. Om du inte kan verifiera att de är registrerade, handla inte med dem, ge dem inte några pengar och dela inte dina personuppgifter med dem. Närstående information CFTC Office of Consumer Outreach har lämnat denna information som en tjänst till investerare. Det är varken en juridisk tolkning eller ett uttalande om CFTC-politik. Om du har frågor angående betydelsen eller tillämpningen av en viss lag eller regel, vänligen kontakta en advokat som specialiserar sig på värdepappersrätt. En omfattande guide för korrekt installering och redigering av ENB för både n00bs och gurus - av S. T.E. P. Team och bidragande medlemmar GUIDE FORUM THREAD SUPPORT FORUM POST-PROCESSOR FÖRSLAG Inledning ENB är förkortad för ENBSeries, som är en efterbehandlingsmotor med versioner tillgängliga för många spel, inklusive Skyrim. Den här guiden kommer att hjälpa nykomlingar att bli bekanta med grunderna för att installera och använda ENBSeries och kommer även att svara på många frågor som är tillämpliga på alla användare från dem som vill snabbt installera och konfigurera ENBoost eller en fullblåst ENB-förinställning, samt avancerade användare och ENB förinställda utvecklare som vill referera till mer teknisk information. Huvudguiden är skriven för att ta itu med nybörjare och avancerade användare med snabbstart i åtanke. Länkar till mer information och tillhörande guider ingår. Vad är ENB ENBSeries (ENB) en modifieringsmodul (mod) som skapats och underhålls av Boris Voronstov. Vad detta innebär är att ENBSeries lägger till digitala förbättringar för spel endast genom att ändra videoutgången efter (eller posta) avkodningsprocessen för speltillgångar i det ursprungliga grafiska resultatet. Initial efterbehandling sker av spelskärmsprogrammen. och ENBSeries bygger på denna initiala efterbehandlingen med hjälp av mer avancerade tekniker som spelskärmsmotorn antingen är oförmögna eller helt enkelt inte implementerar sig själv. Detta uppnås genom att använda en anpassad API i form av ett dynamiskt länkbibliotek (DLL) till spelskärmsmotorn. Förutom avancerad efterbehandling av skuggor implementerar ENBSeries även en minneshanterare, kallad ENBoost, som förbättrar effektiviteten av videominneshantering, vilket resulterar i ökad prestanda och stabilisering, utöver den ökade kvaliteten som tillhandahålls av efterbehandlingsmotorn. Om det var för tekniskt är ENBSeries (ENB) en mod som gör det möjligt för författare att skapa egna förinställningar (vanligen kallad ENB) som ändrar vissa effekter, som belysning, och förbättrar eller ersätter andra, som skuggor och solen. Varje förinställning kan erbjuda ett antal utseenden och känslomiljöer för spelet som det används för. Såsom att ge en svalare eller varmare färgpalett, fantasi eller realistiska ljusmiljöer, och antingen mer levande eller dyster mättnad. Kombinationerna är oändliga och det finns sannolikt en ENB-förinställning som passar perfekt för varje användares personliga smak. Alla dessa tilläggs effekter kommer emellertid ofta till en kostnad för prestanda. Lyckligtvis ger de flesta författare prestationsversioner av sina förinställningar som är lättare på resurser. Vad är ENBoost ENBoost? En minneshanteringsfunktion läggs till i ENBSeries för att hantera krascher och frysningar relaterat till RAM-gränsen för 32-bitars applikationer som Skyrim. Det är en stor del av en flervalslösning. STEP rekommenderar att man hanterar denna begränsning (se avsnitt 2.C. Utvidgare i STEP Guide). ENBoost ingår i ENBSeries grafiska modifiering och ingår nu i alla ENB-förinställningar med hjälp av ENBSeries v0.192 och nyere. ENBoost kan också implementeras som en fristående video-grafikminnehanterare för Skyrim utan att implementera ENB efterbehandlingseffekter. För att förstå hur ENBoost fungerar är det viktigt att först veta hur Skyrim hanterar minne. Det huvudsakliga Skyrim-spelet körbart, TESV. exe, är en 32-bitars Large-Address-Aware (LAA) - applikation. Det betyder att även om TESV. exe endast kan använda maximalt 2 GB systemminne på 32-bitars Windows-system, kan det få tillgång till upp till 3,1 GB systemminne (4 GB - cirka 900 MB systemresurser) på 64-bitarssystem. För att driva grafikkortet med visning av Skyrims 3D-renderad grafik måste TESV. exe lagra objektgeometri (formerna av saker i spelet) och texturdata som är cachade i minnet, vilket sedan kopieras till ditt grafikkort VRAM för visning. Minnesgränsen är inte ett problem med en omodifierad Skyrim eftersom den cachade dataen laddas och laddas dynamiskt för att skapa utrymme för nya data efter behov, och det fyller nästan aldrig helt TESV. exes tillgängligt RAM. Men när mods läggs till Skyrim ökar minnet som behövs för cachelagrad data, och ju fler mods som används, speciellt högre upplösningstekstmodus. Ju högre chans att TESV. exe kommer slut på minne. När detta händer, kraschar programmet antingen eller vissa objekt blir inte gjorda. ENBoost övervinner denna minnesbegränsning av. Använda tillgänglig VRAM på ditt grafikkort och använd systemminne utanför TESV. exe för dynamiskt allokerad cachad data. Den andra metoden uppnås genom att köra en körbar namngiven enbhost. exe. vilket lägger till ytterligare 4 GB minne tillgängligt för ENBSeries att hantera per instans. Effektiviteten och prestandan hos ENBoost bestäms av ett antal faktorer, till exempel storleken på system RAM VRAM, kvaliteten på grafikkortet, versionen av Windows OS, CPU och till och med moderkortets minneskanalhastighet. Lyckligtvis har ett antal ENBoost användarinställningar lagts till för att ta hänsyn till det enorma utbudet av användarsystemkonfigurationer. ENBoost Installation ENBoost Quickstart Instruktioner 160160160160160160Notice: ENBoost är inte ENB i sig. I stället implementerar ENBoost fristående konfiguration endast ENBs minneshanteringsfunktioner utan belysningsanordningar som de flesta människor associerar med ENB. Således är ENBoost en viktig förlängning som STEP rekommenderar för ALLA användare, även de som inte kör ENB korrekt. ENBSeries (med all sin ära) Såsom beskrivs i introduktionen ovan omfattar en ENB Preset (aka ENB) alla funktioner i ENBSeries, inklusive ENBoost och alla efterbehandlingsfunktioner. ENBSeries v0.236 vs v0.279 De senaste versionerna av ENBSeries som är tillgängliga för nedladdning är v0.236, v0.262 och v0.279. De flesta ENB-förinställningar som fortfarande är aktiva har uppdaterats för att använda en av dessa versioner, eller har sagt att de är kompatibla med dem. Alla ENB-förinställningar som använder en version före v0.236 är sannolikt föråldrad och kan eventuellt få problem med de senaste ENBSeries-versionerna. De förinställda rekommendationerna nedan är aktuella för minst en av dessa versioner. Så, vad är skillnaden? Det har skett flera förbättringar mellan utgåvorna. Från v0.236 till v0.279 har följande tillkommit: Parallax för terräng Muddiness kontroll av vatten Molnskuggor Volymetriska strålar Mist effekt Supersampling för omgivande ocklusion Edge AA på laddningsskärmar Optimering av omgivande ocklusion plus ett nytt visualiseringsverktyg för Förinställda författare och tweakers Förbättrad blandning av vissa effekter Buggfixar: Belysning Detaljerad skuggning tillagt för glödlampor: halvklot och strålkastare Andra prestandaoptimeringar Övriga buggfixar ENBSeries Installation Detta är en grundläggande snabbstart för att konfigurera ENBSeries. De flesta ENB-förinställningar innehåller emellertid installatörer eller detaljerade installationsanvisningar för deras egen. Dessa anvisningar ger hjälp där vissa ENB-förinställningar saknas. Utsätt alltid de förinställda instruktionerna först och använd dessa anvisningar för att fylla i blankorna vid behov. Ladda ner den senaste binära ENB-filen. Länkarna längst ner på sidan lista alla binärer. Välj den senaste filen (vanligtvis den högst uppe på listan), klicka sedan på knappen längst ner på sidan på nästa sida. Välj och hämta en förinställning från Nexus (eller se några av våra föreslagna förinställningar nedan). Om det behövs för den valda förinställningen, ladda ner ENB Helper. och extrahera enbhelper. dll in i. skyrimenbseries. skapa katalogen om det behövs. 160160160160160160Notice: Hjälpsfilen krävs av ENB v0.250 för per-weather-support och är vanligtvis försedd med förinställningen om förinställningen kräver det. Extrahera d3d9.dll och enbhost. exe från WrapperVersion-mappen i ENB-arkivet (enbseriesskyrimv0xxx. zip) i. skyrim. Alternativt. Om WrapperVersion inte fungerar som annonserat, försök InjectorVersion. Ta bort eventuella existerande rester av Wrapper-versionen, och extrahera bara enbhost. exe. ENBInjector. exe. enbinjector. ini. enblocal. ini. och enbseries. dll-filer från InjectorVersion-mappen till. skyrim. 160160160160160160Notice: Om du kör injektorversionen måste ENBInjector. exe köra i bakgrunden innan du börjar spelet eller ENBSeries inte fungerar. Konfigurera enblocal. ini i enlighet med ENBoost-rekommendationerna, med undantag för följande väsentliga skillnader: GLOBAL UsePatchSpeedhackWithoutGraphicsfalse UseDefferedRenderingtrue Konfigurera skyrimprefs. ini enligt följande: Visa iMultiSample0 bFloatPointRenderTarget1 Kontrollera även Slothabilitys ENBSeries Installationsvideo för en mycket bra videohandledning om grundläggande ENB-installation. Varning Om Enblocal. ini Vissa ENB-förinställningar kommer att innehålla enblank. ini-fil. Detta rekommenderas inte, och användarna bör inte skriva över sin egen fil med den som ingår i vissa förinställningar. Anledningen till detta är att den här enblokala filen är avsedd att användas för varje användares personliga system. Endast ungefär en tredjedel av filen är förinställd. Bästa praxis är att användarna ska öppna sin personliga enblocal. ini-kopia vid sidan av filen som ingår i förinställningen och kopiera endast över ändringarna från följande avsnitt: Rekommenderade ENB-förinställningar Sedan introduktionen av ENBSeries för Skyrim har hundratals ENB-förinställningar skapats , de flesta har inte blivit uppdaterade för att använda den senaste versionen av ENBSeries, därför hänvisas till den valda ENB Presets dokumentationen för att säkerställa att den korrekta versionen av ENBSeries laddas ned. Det finns ENB-förinställningar som kommer i nästan alla stilar och färger. Som sådant kan det här avsnittet vara extremt subjektivt. STEP föreslår att du surfar runt för att hitta den perfekta förinställningen för att passa användarnas personliga preferenser. Det finns inte en officiell STEP rekommenderad ENB Preset (ännu), men nedan är några bra, allmänt använda förinställningar och information om dem. För att göra ett förslag eller en kommentar om föråldrad information för de listade ENB-förinställningarna, gör det på ENB Guide Thread. För allmänna installationsanvisningar, se avsnittet Installation men det rekommenderas starkt att följa författarens installationsanvisningar som finns på ENB Presets Nexus-sidan. Vividian - Weather and Lighting Baseline. Tundra ENB stöder för närvarande ENBSeries v0.266. Beskrivning. Tundra ENB är kanske inte lika populär eller välkänd som de andra på listan men det ska inte tas lätt. Tundra ENB syftar till att vara mångsidig genom att tillhandahålla tre olika atmosfärsversioner som borde passa ett brett utbud av preferenser från fantasi till kall och hård. Även om den här förinställningen kan användas utan den, författar författaren att ha ELFX installerad. En negativ för vissa användare är att Tundra ENB inte stöder CoT och författaren hävdar att förinställningen sannolikt inte kommer att stödja det på grund av den enorma mängden arbete som gör det skulle ta. Versioner Tundra ENB kommer i tre versioner: Levande: författaren säger det bäst, Vibrant är för dem som vill slakta troll på LSD. Även om det inte är galet, har den här versionen fler mättade och livfulla färger, mer blom och en ljusare atmosfär som ger en mer fantasiförsörjning till spelet. Varm: Den här versionen var författarna försök att hålla sig nära vaniljfärgerna för att behålla den ursprungliga atmosfären. Färgerna har bara betonats lite mer och det är sannolikt den mest populära versionen. Chilly: designad med mindre fokus på färg och mer på att få en kall atmosfär i Skyrim. Färgerna i dessa versioner är inte mättade eller betonade och har en blå överton. Faktum är att färgerna någonsin är så lite utspolade som ger spelarna en känsla av den kalla miljön Skyrim är verkligen Denna version kan också ses som lite dyster på grund av nyansering, men det ger en uppfriskande upplevelse till ett gammalt spel. Skotten ovan är en blandning av dessa versioner. Prestanda Tundra ENB är inte gjord med prestanda som en viktig fråga, men det finns två versioner tillgängliga för high-end och mid-range-system. Det betyder inte att dessa alternativ kommer att förlamna ditt system, men författaren gör det inte och det är osannolikt att det ger en prestandaversion på grund av att dessa krav är avstängda vilket skulle ändra utseende och känsla av förinställningen. Författaren kör ett avancerat kort, så användarna inte får den prestation de vill ha kommer sannolikt att behöva göra lite anpassning av sig själv. Tundra ENB Funktioner Några av funktionerna i Tundra ENB inkluderar: Tre anpassade smaker att välja mellan Anpassade väder för dimmigt, snöigt, stormigt, regnigt, aska, grumligt och klart väder Kompatibilitet med nära ögon effekter och Predator Vision Övriga ENB-förinställningar Ovannämnda ENB Förinställningar är ett mycket litet urval av förinställningarna som finns på Nexus. De är både populära och aktuella, men användarna uppmanas att utforska andra alternativ för att hitta ENB-förinställningen som passar deras stil. Användare kan söka efter Nexus och bläddra igenom de tillgängliga 100 ENB-förinställningarna. ENB-Complimenting Mods Nedan finns några mods som normalt fungerar bra när de kombineras med ENB Presets, men se till att du väljer den valda ENB Presets dokumentationen för mod-kompatibilitet innan du använder någon av modsmen nedan. Darkness Dark Dungeons för ENB - Den här moden berättar för ENB att göra dungeons som om natten. Många ENB inkluderar frivilliga filer för mörkare grottor, fängelsehålor och nätter. Kontrollera med ENB-förinställningen för dessa alternativ innan du använder en tredje part mod för detta. Vissa belysningsmods är kanske inte kompatibla. Fixerar Skyrim Particle Patch för ENB - Detta fixar shaders eller blandar egenskaper på vissa objekt maskar som har sina parametrar inställda felaktigt. Några ENB-förinställningar inkluderar denna korrigeringsfil under installationen eller tillhandahåller den som en valfri fil. Dimma Ta bort Inredning Dimma V2 - Detta tar bort den omgivande inre dimma som finns inomhus på många ställen. Den har stöd av alla DLC. Inredning och Dungeon Fog Remover - Avlägsnar helt dimma från de flesta dungeon och inomhusplatser. Denna mod är kompatibel med Removed Interior Fog V2 ovan, de två kan användas tillsammans. Revolverad yttre dimma - Detta minskar tätheten av yttre dimma och ökar avståndet att det börjar bli ogenomskinligt. Om du använder RCRN, finns en kompatibilitetsversion som ska användas istället. Vissa mods som ofta kombineras med ENB är inte kompatibla med de modifieringar som nämns här (dvs Climates of Tamriel, Realistic Colors och Real Nights, etc). Som bra modding öva, läs Läsme av vilken mod som används. Verktyg ENB FXAA SweetFX Manager och Remover - Ta bort ENB och FXAA-installationer och ger slots att ladda olika ENB-konfigurationer för snabb och smärtfri växling. IMAGINATOR - Visual Control Device för Skyrim - In-game-verktyg som möjliggör justering av färg och ljusinställningar som ljusstyrka, färgton, kontrast, mättnad etc. För många användare har det varit ett användbart sätt att justera justeringsfärger och belysning i spelet med eller utan ENB. DYNAVISION - Dynamisk djupfält - lägger till en kontrollerbar dynamisk djupfält och autofokus till Skyrim. 160160160160160160Notice: IMAGINATOR har till stor del ersatts av ENBSeries GUI Editor nu med i alla ENBSeries versioner. DYNAVISION har till stor del ersatts av Custom DoF som tillhandahålls av förinställda författare. ENB Extensions Följande komponenter och tweaks är valfria och INTE krävs för ett framgångsrikt ENB-genomförande. SMAA (Rekommenderas starkt) För ENB-användare, vilken version av ENBSeries som helst efter v0.119, stöds inte maskinvaran AA längre. Därför har ENB-användare endast följande alternativ tillgängliga för dem ENB EdgeAA, SMAA eller SweetFX med hjälp av en injektor. För användare på low-end-system är ENBs EdgeAA förmodligen det bästa valet eftersom det kommer med nästan ingen prestandaförlust. SubPixel Morphological Anti-Aliasing (SMAA) är en fantastisk efterbehandlings anti-aliasing metod. SMAA bearbetas efter ENBSeries-processen som ger nästan lika hög kvalitet på MSAA, vid en fraktion av prestationsträffen. Användare kan också använda SMAA-sprutor med EdgeAA aktiverad för att möjliggöra en ännu bättre bildkvalitet. SMAA är ett bra ersättare för förare AA eller spelmotorerna AA för användare på mellan - och avancerade maskiner. Så för dessa användare är SMAA det bästa alternativet. Det är också värt att notera att SMAA-injektorn kan användas utan ENB som fristående ersättare för spel eller förare AA-metoden. Även om vissa ENB-förinställningar inte innehåller SMAA i sina förpackade filer, är det fortfarande möjligt att använda SMAA med någon förinställning så länge det inte finns ytterligare en d3d9.dll som redan används i avsnittet PROXY i filen enbseries. ini. För att installera SMAA gör du följande: Om SMAA inte levereras av ENB-förinställningen kan användarna ladda ner det här härifrån. Extrahera filen laddad till önskad plats I mappen d3d9 (använd inte filerna från mappen d9d10.) Byt namn på d3d9.dll till d3d9smaa. dll. Användare av icke-ENB behöver inte byta namn på den här filen. Kopiera nu följande filer till root Skyrim-katalogen (inte datakatalogen): d3d9smaa. dll injector. ini SMAA. h SMAA. fx För att aktivera SMAA med ENBSeries, ange följande i avsnittet PROXY i enblocal. ini-filen: To ändra kvaliteten på SMAA, öppna filen injector. ini i en textredigerare (t. ex. Anteckningar) och ändra den förinställda parametern: De tillgängliga kvalitetsinställningarna är listade ovanför parametern. Standardinställningarna är: Låg är 60 kvalitet, Medium är 80, High är 95 och Ultra är 99 kvalitet. Detta liknar 2xAA, 4xAA, etc och varje steg högre kommer med mer av en prestandaförlust. Dessutom kan en anpassad förinställning skapas i SMAA. h-filen, som visas i bilden nedan för Uber-förinställningen, men detta är en mycket avancerad process. Det är därför inte rekommenderat för de flesta användare och kommer inte att diskuteras här. För användare som vill lära sig mer om SMAA finns det en mycket djupgående och teknisk PDF som finns här. ELE (Enhanced Lighting for ENB) Enhanced Lighting för ENB (ELE) är en uppsättning mods, av författaren JawZ, som syftar till att balansera belysningen av Skyrim. Det anpassar varje typ av belysning i spelet för att både göra Skyrim bättre med ENBSeries och för att underlätta för förinställda författare att anpassa och balansera sina förinställningar utan att behöva offra ett belysningsområde över en annan. Det finns för närvarande sex moduler till ELE, som alla balanserar ett separat belysningsområde i spelet. Dessa är yttre belysning och väder, interiörbelysning, glödlampor, FX-effekter, stavnings - och facklampor och pluggar. Dessa moduler är fortfarande ett pågående arbete, av dessa moduler är Interior Lighting den mest kompletta och den mest använda mest av ENB förinställda författare hittills. Var och en av dessa moduler diskuteras vidare nedan. Ladda ner . Det finns också en ENB Preset skapad av JawZ som använder en lätt ELE inställning. Denna ENB-förinställning skapades som en moddersresurs, men kan användas som en fristående förinställning. Den är väldigt lätt på prestanda, ger vaniljliknande färger och ger också grundläggande förbättringar av ENBseries som förbättrade skuggor. Modders kan använda det för att förbättra vissa vaniljproblem. Författare kan använda den för att skapa egna ENB-förinställningar. Installera ELE Installera ELE-modulerna (beskrivs nedan) kommer vanligtvis inte att resultera i ett resultat som ser bra ut med den valda ENB-förinställningen. Förinställningar måste vara utformade för att fungera med ELE eller resultaten från installationen kanske inte är önskvärda. Oftast, om en författare utformar sin förinställning runt ELE, blir det inbyggnadsbelysningsmodulen eftersom den är den mest kompletta av alla moduler och ger författarna bättre kontroll över inuti utrymmen än utan det. Installera ELE är lika enkelt som att installera någon annan mod. Hämta enkelt önskad modul (er), och installera dem med en mod-chef som Mod Organizer. Lastbeställning är mycket viktig när ELE kombineras med andra belysningsmodeller. Författaren har vänligen tillhandahållit flera exempel på beställa som utformats kring olika inställningar som borde ge en referenspunkt för de flesta användare. Han har också lämnat en lista över populära belysningsmodeller som är och arent kompatibla med de enskilda modulerna. Denna lista är inte bara till hjälp för modders, utan också för förinställda författare. Författare kan använda kompatibilitetslistan när de bestämmer vilka belysningsjusteringar som ska stödjas med sina förinställningar, om de väljer att använda någon av ELE-modulerna. ELE - Weathers Lite BETA I denna modul har weathers fått mer naturliga färger och de kommer inte längre att vara beroende av bildrymder. Vädrar har också fått bättre nattdag upptäckt under dagtid, natt, soluppgång och solnedgång. Solljus har blivit balanserat i alla väder och skuggor har redigerats för att bättre förbättra det visuella utseendet på SkyLighting-effekten. Skybanding har också minskat avsevärt med denna modul. Vissa visuella fel som mörka horisonter under vissa väder har åtgärdats. Slutligen ingår en ny soltextur som följer med väderförändringarna. Det förbättrar funktionen Sun Rays, har ingen korn, nollbandning och kommer inte att överutse det mesta av himlen som vaniljsoltexturen gör. ELE - Lite Detta är standardversionen av ELE och har inbyggnadsbelysningsmodulen kombinerad med dessa andra moduler: ELE - Spell och Torch Lighting. ELE Plugin - RS Ljus Färg. och ELE Plugin - FX Emittance. För mer information om dessa enskilda moduler, se nedan. ELE - Inomhusbelysning Inredningsbelysningsmodulen täcker ändringar i bildrymder och LightingTemplates som har blivit balanserade för mer naturligt förekommande färger. Bildrummen och LightingTemplates har också fått namnet baserat på vilken typ av inre cell de påverkar. Detta har gjorts för förinställda författare så att de helt enkelt kan redigera en viss interiellcellstyp utan att påverka något annat. Inre skuggor har också redigerats så att de tänds korrekt och placeras utifrån det yttre ljuset som lyser in från sprickor i väggarna eller baserat på mängden fönster i den inre cellen. Interior DirectLighting har blivit tweaked för att användas bättre som en indirekt belysning som författaren anser tjänar som en bra karaktärsbelysning, därför har riktningen och färgen hos DirectLighting båda blivit tweaked mot den änden. Den visuella buggen med fängelsehålor ser ljus ut som dagsljus som också korrigerats. Slutligen har alla interna klassade celler fixats så att de ser mer naturliga utifrån platsen. Kynareth Temple är till exempel en ljusklassig inredning medan Dragonsreach Basement är en mörk klassad inredning därför kommer belysningen nu att matcha inklassen. Lampor Lampan Lampor täcker glödlampor för både interiörer och exteriörer. Lampor är det ljus som avger från eldstäder, ljus och ljuskronor bland annat. Lampa placering har korrigerats och nya nya färgämnen tilldelats till dem baserat på verkliga källor. Glödlamporna har också fått namnet baserat på vilken typ av ljuskälla de placeras hos så förinställda författare kan redigera en viss glödlampstyp utan att påverka någon av de andra glödlamporna. FX-effekter FX-effekter-modulen hanterar alla FX-ändringar som införs av ELE-sviten. Det gör ändringar i Windows dynamiska ändringar så att ENBSeries, i sig, kan ha full kontroll över dessa förändringar. Denna modul kommer också att justera placeringen av FX-effekter, samt lägga till eller ta bort några FX-effekter baserat på författarnas dom. Stavnings - och facklampans spell - och ficklampa modul ändrar färg, radie och intensitet för alla stavlampor medan du gör detsamma för Torch-lampan också. Precis som med de andra modulerna redigerar man belysningen för att få en mer naturlig färg och ändrar specifikt stavbelysningen för att passa de olika typerna av stavar mer exakt. ELE Plugin - RS Light Color Detta plugin skapades för Relighting Skyrim och är därmed fullt kompatibelt med det men det är också kompatibelt med alla andra belysningsmodifikationer som inte ändrar ParentLight-lampan som finns i objektfönstret i Creation Kit. Det gör ändringar i ParentLight-lamporna genom att ändra färgerna så att de avger en mer naturlig färg baserat på deras placering i Skyrim. Till exempel kommer alla glödlampor placerade i ljuskällor av eldstråle att ge bort ett naturligt eldljus. ELE Plugin - Falskaar Detta plugin skapades för Falskaar. Det ändrar vissa interna cellmenyvärden för att låta ELE-Interior Lighting-modulen ta full kontroll över Falskaars interiörceller. Denna plugin är nödvändig för Falskaar-användare som vill ha ELE-Interior Lighting som påverkar Falskaar-interiören. På grund av förändringar gör Falskaar mod, utan denna plugin Falskaar interiörer kommer att ha vaniljbelysning. ELE Plugin - FX Emittance I vanilj Skyrim och Relighting Skyrim mod använder den solupplysta glödlampan i interiören en effekt som kallas Exterior Emittance för att göra glödlamporna ändra sin färg baserat på dagens tid, till exempel under solnedgång och soluppgång . I vanilj är dessa färger vanligt vita och grå främst. Denna plugin ändrar dessa färger mer till fler naturliga färger för en mer realistisk känsla. INI-konfigurationer ENB-konfigurationsfilerna (enblocal. ini och enbseries. ini) innehåller alla de användarkonfigurerbara parametrar som krävs för att anpassa ENBSeries andor Presets. enblocal. ini Vanligtvis bör enblocal. ini inte alls ändras bland förinställningar (även om ett par nyckelinställningar måste ändras till aktiverbara ENB-belysningsförbättringar som erbjuds av ENB), så denna fil är vanligtvis bevarad bland förinställningar samt ENB-uppdateringar . Av denna anledning visas konfigurationsinställningarna för enblocal. ini inte i den här guiden (andra än som refereras i snabbstartsguiderna ovan) men hänvisas till i en hjälpguide: ENBlocal INI Guide enbseries. ini Omvänt kan enbseries. ini förändras dramatiskt bland förinställningar, och vissa förinställningar erbjuder mer konfigurerbarhet än andra genom förlängningar inom förinställningen. Standard-enbseries. ini kommer förpackas med ENBseries själv, men vissa förinställningar saknar vissa nya inställningar eller innehåller vissa fördröjda inställningar. Konfigurationsfilen innehåller alla användarinställbara parametrar som dikterar beteendet och resultatet av ENB efterbehandlingsmotor. Det finns många konfigurerbara parametrar, och att dokumentera (eller korrekt implementera) dem är alla utmanande minst sagt. En omfattande beskrivning av alla parametrar per sektion finns i ENBseries INI Guide: ENBseries INI Guide Använda ENB Weathers Det finns ett hjälpbibliotek (enbhelper. dll) som gör det möjligt att ändra parametrar för varje specifikt väder i Skyrim. Hjälpen är i huvudsak ett API som frågar aktuell väderinformation från Skyrim och tillämpar varianter av enbseries. ini-parametrar med hjälp av externa konfigurationsinställningar. Dessa externa konfigurationsinställningar kommer att åsidosätta motstridiga parametrar i huvudfilen enbseries. ini för specifika väder. Detta gör det möjligt att konfigurera, säg blominställningar, mellan olika vädertyper. Dessa vädervariationer kan vara väldigt komplexa (en konfiguration per unikt Skyrim-väder) eller mycket generellt (en konfiguration för endast ett fåtal specifika väderklasser). Hjälparbiblioteket och alla väderkonfigurationer placeras inom. skyrimenbseries. De flesta ENB-förinställningar som konfigureras för att fungera med flera Skyrim-väder packar väderhjälpen med installationsinstruktioner som standard. För de som inte gör det, se avsnittet ENB Installation ovan för hjälp. Aktiverar användning av väderhjälpsbiblioteket och konfigurationer för att tillhandahålla ENB-anpassade väder. 160160160160160160Notice: Konfigurera en ENB-förinställning som inte stöder variation per väder omfattas för närvarande inte av denna handbok. Detta skulle vara ett bra tillägg om någon skulle vilja ge några grundläggande uppgifter. Felsökning av prestationstips Medan ENB-förinställningar förbättrar Skyrims visuella förbättringar, ökar dessa ytterligare effekter också prestanda. Hur mycket av en FPS minskar användarnas upplevelse beror på deras systemhårdvara, INI-inställningar, texturupplösningar, skärmupplösning och en mängd andra variabler. Det är därför det är nästan omöjligt att uppskatta hur mycket som helst ENB-förinställning kommer att påverka ett användares personliga system. Det sägs att det finns vissa saker som användarna kan göra för att förbättra deras prestanda. Först och främst är det viktigt för användarna att hålla sina system i bästa spelförhållanden. Som om något annat, om du tar hand om det, kommer det att ta hand om dig. Några enkla sätt att göra detta: Defragera hårddiskarna vilka spel är installerade på. Defragmentera inte solid state drives (SSD) Dessa ska aldrig defragmenteras och det kan minska livslängden. Däremot kan defragging av hårddiskar (HDD) inte bara bidra till att förbättra prestanda under spel, men kan också minska belastningstider i spel och för andra applikationer också. Även om Windows levereras med ett enkelt defraggingprogram, rekommenderar STEP antingen Auslogics Disk Defrag eller Puran Defrag Free Edition. Om du använder Auslogics använder du alternativet Defrag amp Optimize eftersom det också flyttar de vanligaste filerna närmare drivrutins framsida. Defrag hårddiskar minst en gång i månaden eller när fragmenteringen är 10 eller över. Om användarna CPU-enheter används 100 eller systemminne är nära fyllda, avaktivera alla onödiga program som körs i bakgrunden medan spel för att frigöra fler resurser. Antivirusprogrammets användning av skivåtkomst kan orsaka avbrott i att spara och ladda, och alla skannade filer. Istället för att stänga av det, kommer det att förhindra att antivirusprogrammet tar upp de filer som används, om du ställer in det för att ignorera spelkataloger och eventuella modkataloger som används. Det begränsar också din virala exponering till en betrodd mapp (betrodda om den kom från legitima källor). Vissa antivirusprogram har nu ett spelläge som kan sättas på under spel sessioner för att automatiskt minska programmets resursanvändning på systemet. Håll ånga i offline-läge. Det här är bara en sak som bryter ut resurser som verkligen inte behövs. GPU-inställningar spelar en enorm roll för att bestämma kvalitet och prestanda. Att slå rätt balans i dessa inställningar är viktigt för att uppnå ett vackert spel med smidiga, spelbara bildräntor. Använd guiderna i STEP-guiden som utgångspunkt. Justera och testa inställningarna tills rätt balans, med smidig speluppspelning, uppnås. Saken att komma ihåg här är att vara realistisk med vad hårdvaran kan. Var realistisk med INI-inställningar också. Over-tweaking kan och kommer att orsaka prestandafrågor om systemet inte klarar av hantering av ytterligare belastning. Use the STEP recommended tweaks and nothing else until its known whether the system can handle higher settings or not. High resolution textures and higher polygon count meshes also affect performance. There are countless mods which add these higher resolution assets to the game. Careful consideration should be used when adding these assets with an ENB Preset enabled. Experimentation and testing might be required to find the right balance of quality and performance which best fits the system hardware capabilities. Be realistic with screen resolutions. Users are not going to be able to play Skyrim in 4K resolution with a single GTX770AMD 7870. The maximum resolution of the video card is not the maximum resulotion it is capable of playing a heavily modded game with an intensive ENB Preset running. Users may have to lower their screen resolution if they want the full quality that presets provide. Again, its all about balancing visual quality with performance and this will be different for every user. Some of the more intensive ENB effects can also be disabled or lowered in the enbseries. ini file to improve performance at the cost of some quality. Instructions on how to disable these effects can be found in the INI sub-sections of this Guide. Changing to the performance version of some ENB Presets (where available) will essentially do the same thing therefore, users are encouraged to explore that route before disabling effects. If after following these performance tips users are still unable to achieve playable frame rates, the system hardware may not be capable of running ENBSeries or the chosen preset might be too intensive to for it. At this point users may want to consider either using other presets which may not be as demanding on hardware, upgrading their hardware, or not using ENBSeries altogether. CTD on game launch First be positive this is not a missing master issue After youve ruled that out, some users will experience a CTD after installing an ENB Preset due to having missing components of DirectX. The solution is to re-install DirectX 9 for games such as Skyrim and Fallout: New Vegas. Windows users will have to update DirectX by downloading the DirectX End-User Runtimes. If that option doesnt work, try installing the DirectX SDK and running the installer within. Re-installingupdating DirectX should install missing components needed by ENBSeries. Shadow Striping One of the great things about ENBSeries is that it usually fixes shadow striping. Some users, however, will still experience this issue if theyve edited their Skyrim INIs. In the screenshots below its hard to tell from their reduced size in the gallery, but notice the fuzziness along the edges of the shadows and the lines across some of the textures like the post and rock this is shadow striping. If this is preset, adjust the iBlurDeferredShadowMask parameter in the SkyrimPrefs. ini file (MO users will have to adjust it in the INI Editor in MO). It will be set to its default from when the INI files where created by the game launcher, unless users have manually adjusted it. Turning this parameter down to a lower usually results in sharper shadow detail however, turning it down too low can result in striping. Users can adjust this setting from 0-7. If striping occurs while ENBSeries is enabled, increase this parameters value by one, save the change, and test the new setting in-game. Continue to repeat this process until the shadow striping is gone. Usually between 3 and 5 are the best values. If the above is not helping or making the shadows too blurry, adjusting the fShadowDistance parameter may also help. This is the distance at which shadows are drawn from the object. Decreasing this will make these shadows less elongated and help to eliminate striping at lower iBlurDeferredShadowMask values however, adjusting this value too long can also result in unnatural looking shadows. AMDATI Users Set the following in enbseries. ini . In the SHADOW section: When updating drivers be sure to uninstall your current drivers before installing your new drivers. It is also not recommended to use Beta drivers. The current stable drivers can be found here. If you must use anisotropic filtering (AF), then either ENB-enabled or CCC-enabled is fine, but this depends entirely on the capability of your CPU since Skyrim is more CPU-intensive than GPU. ENB-enabled is better, but up to 8x is recommended unless you have at least 2GB of VRAM (generally the 69xx, 78xx, and 79xx series). Possible Crossfire Fix Please apply the following process to ensure Crossfire compatibility: Right-click on your desktop and open the Catalyst Control Center. Enter the 3D Applications Profiles. Choose Use AMD Pre-defined profile in the list at the bottom Select the Assassins Creed Brotherhood profile (acpb. exe) Go back to the top, select New application and press the Save button. Choose the TESV. exe application (in the root Skyrim folder) when the browser window pops up. Answer Yes when CCC asks if you want to override the default TESV profile. For users using 13.x drivers Open up the AMD Vision Engine Control Center (or the Catalyst Control Center). Make sure your are in Advanced View mode by clicking Preferences. Select Gaming and choose 3D Applications Profiles. Select Add and browse to and select TESV. exe. TESV. exe should now show up on that page. Select it and scroll down to CrossfireX Mode Select Use AMD Pre-defined profile and locate the Assassins Creed Brotherhood profile (acpb. exe) Overwrite the default profile when prompted. Disable ENB In-game A common issue with Depth of Field effects is that it is difficult to see the character while in the creation menu. There is a very simple solution for this. While playing, just press ShiftF12 to disable the ENBSeries processing entirely. This can be quite useful when creating characters or modifying them later via the showracemenu console command. When finished, just press ShiftF12 again to re-enable processing. Long Loading Times Some people may experience long loading times while using ENBSeries. An easy way to decrease your wait is by pressing ShiftF12 before or just after entering the loading screen to disable ENBSeries processing. When the game is loaded press ShiftF12 again to re-enable processing. 160160160160160160Notice: Although this still works, its an old trick for those with v0.119 or older. Starting with ENBSeries v0.265, Boris has fixed the framerate to 60FPS in order to help eliminate this issue ENB Support Forum If the above troubleshooting did not help, please refer to our ENB Support Forum for assistance.
No comments:
Post a Comment